Data: 22 styczeń – 5 czerwca 2019
Klient: Renault Polska
To półroczny projekt, którego celem była prezentacja wizji zmian w sposobach poruszania się w przestrzeni miejskiej, obejmujących m.in. system przewozu małych grup na żądanie, a także promocja elektrycznej, współdzielonej i zintegrowanej mobilności.
Konkurs skierowany był do osób, które mają doświadczenie w projektowaniu miejskich przestrzeni – architektów, projektantów, aktywistów i badaczy miejskich, studentów wydziałów twórczych oraz studiów miejskich. Ich zadaniem było zaprojektowanie przyjaznego dla wszystkich, nowoczesnego punktu przesiadkowego z infrastrukturą dla współdzielonego pojazdu autonomicznego Renault EZ-GO.
Konkurs rozpoczął się 22 stycznia inauguracyjną konferencją prasową zorganizowaną w The Heart, w Warszawie. Kolejnym etapem były warsztaty projektowe, których celem było zapoznanie uczestników z wyzwaniami architektonicznymi, przed którymi stoją wielkie miasta. Warsztaty podzielone były na pięć bloków tematycznych: warsztat filmowy, projektowanie doświadczeń użytkownika UX, trendy w projektowaniu w odniesieniu do wyzwań transportu zrównoważonego, architektura, polityka transportowa miast w przyszłości, każdy z nich prowadzony przez eksperta z danej dziedziny.
22 maja, 7-osobowe jury złożone z ekspertów z dziedzin architektury, projektowania, mobilności oraz UX przez kilka godzin wybierało, najlepszych pięć prac konkursowych, które przeszły do finału.
Wyniki konkursu zostały ogłoszone w trakcie gali finałowej, która ze względu na miejską tematykę konkursu, odbyła się w sercu Warszawy – pod Pałacem Kultury i Nauki . Wydarzenie cieszyło się olbrzymim zainteresowaniem zarówno mediów, jak i świata architektury oraz designu. Finał Konkursu rozpoczęła debata na temat nowej mobilności, z udziałem ekspertów i przedstawiciela miasta Warszawy, a następnie przedstawione zostały nazwiska laureatów konkursu na najlepszy projekt centrum przesiadkowego.
Na Placu Defilad zostało zbudowane miasteczko Renault, gdzie wyeksponowano gamę samochodów elektrycznych tej marki. Prawdziwe poruszenie wzbudził autonomiczny Concept-Car: Renault EZ-GO, zapewniający autonomiczną mobilność́ na żądanie.
Agencja Don’t Worry była odpowiedzialna za kompleksową realizację projektu – koordynację jego przebiegu, a także organizację związanych z nim eventów – konferencji inauguracyjnej, warsztatów projektowych oraz gali finałowej.